Hont András
Ceglédi Zoltán
Konok Péter
Schiffer András
Balogh Gábor
Nefelejcs Gergő
Szarka Károly
Makai Máté
Gazics György
Kolek Zsolt
ÖT
Joseph Hargitai
Kiss Noémi
Dénes Ferenc
Papp László Tamás
Toroczkay András
Kert Attila
Csutak Zsolt
Megadja Gábor
Kustán Magyari Attila
Kovács Tibor
Németh Róbert
Kollár Árpád
Zdenyák József
Schillinger Gyöngyvér
Szabó Borbála
TibChee 2025. 01. 29. 14:52 Európa szegényebb hely lesz, de ez nem baj
"Ezt követte szűk négy év impotens szenvedés – ez az impotencia szülte az első Trump-elnökség legnagyobb erényét, az új háborúk hiányát."
Az impotens szenvedest eros tulzasnak gondolom.

"Ez nem feltétlenül rossz: Európa 2000 előtt se volt egy nyomortelep, még a nyomorultabb részei is romantikusak voltak, főleg a keleti blokkból nézve."
"Ha nem is leszünk nagyhatalom, lehetünk egy szerényebb, de boldogabb kontinens, csodánkra jár majd a gazdag amerikai és kínai turista, mi pedig örülünk a borravalónak."
Csak (kis) reszben kapcsolodik ehhez, de hasonlot erzek Magyarorszag vs Nyugat-Europa viszonylataban.
Minel tobbet jarok kulfoldon, annal inkabb erzem azt, hogy tok jo kis hely ez a rantotthus alaku pici orszag a maga nehez nyelvevel.
Németh Róbert 2025. 01. 29. 11:18 Mentsük meg a fiatalokat az antialkoholizmustól!
@Artwen, az "egészségesebb életmódot, vagy annak fontosságát propagáló hangokkal" nyilvánvalóan nincs semmi gond. Azonban azok a hangok, amelyek kapcsán én a "kilúgozott", "mindenmentes" életet, vagy, hogy egy rettenetes szóviccel is jöjjek: életallergiát emlegetem, nem ilyenek.
@Németh Róbert
A fenti írás nem hajlandó tudomást venni róla, hogy az eltérő társadalmak eltérő alkoholfogyasztási hagyományokkal és szokásokkal bírnak. Ami működik a mediterrán országokban, az nem biztos, hogy adaptálható Kelet-Közép-Európában és természetesen fordítva. Egyébként nem látom, hogy a szerzőnek beakadt Schwabista életmódot bárki próbálná kötelező érvényűvé tenni. Viszont egy olyan országban, ahol a közösből fenntartott állami egészségügyi rendszerek adják az ellátás gerincét, a társadalom általános egészségügyi állapota pedig igencsak rossz állapotban van, ott nem éppen elegáns kivont karddal ágálni az egészségesebb életmódot, vagy annak fontosságát propagáló hangokkal szemben. Még akkor sem, ha az számodra "kilúgozott" életnek tűnik. Alternatíva a magánbiztosítós rendszer és a fizetős egészségügy annak minden társadalmi hatásával együtt.

Ez pedig erősen offtopic, de a járványkezeléssel járó korlátozások mindenkinek kellemetlenséget okoztak. Az is világos, hogy egyes "szakértők" a saját tévedhetetlenségük illúziójában lubickolva kommunikáltak megalapozatlan információkat. Hozzáteszem, ez nem csak a lezárásokat támogató hangokra, hanem Tamási, Gődény, Merényi vagy éppen a hontisták által rajongott Letoha doktorokra éppúgy igaz.
Hogy az ellátórendszerek kapacitásuk határán táncoltak az viszont ténykérdés. Elméletben megoldható lenne, hogy nincsenek kötelező érvényű, csak ajánlott lezárások, az ellátórendszer pedig magasabb prioritással kezeli a nagyobb áldozatot (karantén, oltás) vállaló betegeket, amikor a rendelkezésre álló erőforrások szűkössége miatt választani kell, hogy ki részesüljön kezelésben. Hogy ez a gyakorlatban mennyire lett volna megvalósítható és hogy milyen súlyos morális kérdéseket vet fel, abba itt nem is érdemes belemenni.
Németh Róbert 2025. 01. 29. 9:11 Mentsük meg a fiatalokat az antialkoholizmustól!
@Artwen, értem én, hogy csábító a cikk értékelését és értelmezését a szerző „boros” elkötelezettsége felé terelni. Csak egyrészt felesleges, mert ebből, ha jól gondolom, ő maga sem csinál titkot. Tehát nincs itt nagy titok, amiről fel kell lebbenteni a fátylat. Zárójel: és ha már így, akkor természetesen emlékezzünk meg a – mondjuk így – ellenoldal nagyon is, de még mennyire létező ilyen-olyan motiváltságairól is. Viszont ennél sokkal érdemesebb és építőbb jellegű lenne a dolgot magát nézni: a kilúgozott, „mindenmentes”, „safe” élet ideológiáját és gyakorlatát, mert ennek a sztorinak a mélyén valójában ez van, és az, hogy a borfogyasztás vagy a járványkezelés jelenségén keresztül nézzük, az már részletkérdés.
A borfogyasztás felfuttatásában anyagilag érdekelt szerző sokadik ugyanolyan cikke a témában, ahol létező társadalmi problémákat homályos következtetésekkel próbál a borfogyasztás csökkenő népszerűségének nyakába varrni. Mikor az önbántalmazás témáját is idekeverte, kínomban virtuálisan már vagdosni kezdtem magam. Izzadtságszagú az egész.
A nagykutyák a gandzsa legalizációjára tették tétjeiket, jó hogy nem engedik labdába rúgni a konkurenciát..
Caasi Notwen 2025. 01. 28. 16:30 Kalifornia, erdőtüzek, álhírek
A globális klímaváltozás nagyon komplex folyamat, teli tisztázatlan kérdésekkel. Objektív megítélése lehetetlen, hiszen politikai kérdéssé vált, gazdasági, hatalmi érdekcsoportok játszóterévé. Ékes példája annak, hogy a tudomány ideológiamentessége mennyire illuzórikus. Nyíltan, őszintén beszélni róla nem lehet (médiában, multinacionális vállalati környezetben stb.), a vállalatok "büszkén" hirdetik a küzdelmet ellene, fenntarthatóság az új bűvszó, miközben a az üzleti tervekben a korlátlan növekedés sem elég...

Nap mint nap lehet látni torzított adatokat, manipulált statisztikákat, amivel kellőképpen riogatják az olvasót (az igazság szerepét a "like" vette át), illetve az identitását próbálják újraprogramozni. Ez nem sokban különbözik a migráns bűnözés "bemutatásától" (stb. sorolhatnám) , ahol ugyanez a cél . (Így persze pont a problémával nem foglalkozunk. Ez a politikai propaganda ismérve)

Az egész egyre jobban berágja magát a gazdaságba, a társadalom mélyebb rétegeibe, ezáltal is messzebb kerülve mindennemű objektivitástól, tudományosságtól és a józan észtől. EU iránymutatás alapján az MNB is ajánlásokat dolgozott ki a fenntarthatóság jegyében (ESG), amit a pénzintézeteknek figyelembe kell venni. Ez persze a tanácsadó cégeknek is jó üzlet, akik rögtön értelmetlen modellekkel és "bevált" módszerekkel üzletelnek. Persze, el kell játszani a felelős, környezettudatos, ügyfélcentrikus (...) szerepeket. Kerül amibe kerül. Csak a profit legyen még több.
Poroszkai Attila 2025. 01. 28. 15:12 Európa szegényebb hely lesz, de ez nem baj
Minden szava arany. Én meg röhögök a sok féleszűn, hogy Trumpoznak veszettül. Ezeket jól átkúrta a liberális média :-)
Izéizé 2025. 01. 28. 15:10 Kalifornia, erdőtüzek, álhírek
Miért lennének mások a klímaaktivisták, mint más aktivisták? Ugyanebben a társadalomban élnek, mint polgárjogi aktivisták vagy a woke-mentes világért küzdő aktivisták. Klímaaktivisták csőlátása és megszállottsága még nem törli el azt a tudományos tényt, hogy egy tömeges kihalási hullám kellős közepén vagyunk, és ezt az ember okozza. A kérdés az, hogy ki hogyan fog alkalmazkodni a megváltozott, sokkal marconább világhoz? Mellesleg a klímapropaganda (pontosan mi is az? A Római Klub jelentése? A megannyi Nobel-díjas tudós figyelmeztetés?) hibáztatása álságos dolog. A szerző felrója neki, hogy nem szállított megoldásokat, de ebben téved. Valójában elég sok jó megoldást felkínált már, csak az a baj, hogy ezeket senki nem alkalmazza. És azért nem, mert ezek szükségképpen társadalmi és gazdasági forradalmat indítanának, ez pedig nem érdeke az uralkodó elitnek. Ezért nem az a kérdés, hogy győzhet-e a józan ész forradalma, mert már győzött. Soha nem is volt kérdés a kimenetel. A kérdés az, hogy a szerzőhöz hasonló józan forradalmárok hogyan fognak elszámolni, elszámolnak-e majd valaha a lelkiismeretükkel.
Rankine Balázs 2025. 01. 28. 13:37 A korlátozó valóságról
A társadalmi nemek mai állapota az rengeteg, többé kevésbé gonosz ember megfeszített munkáját "dícséri". A társadalmi nemek elmélete alapvetően arról szólt kezdetben, hogy a férfiak és nők biológiai kategóriáján belül léteznek a szokásostól eltérő nemi szerepek és ezt ítélték úgy, hogy kutatni kellene. Oké, legyen kutatva. Fingreszelésnek tűnik, de legyen. Aztán a feminizmus harmadik hullámával és az interszekcionalizmus ostobaságának megalkotásával és erőltetésével eljött a vég kezdete. Megtámogatva olyan, a gyermekeket helytelenül kedvelő kellemetlen úriemberekkel, mint a német Volkmar Sigusch, aki megálmodta nekünk a "cis" szócskát és a mögötte húzódó bullshit elméletet a 90-es évek elején. Közben lassan melegedett az üst alattunk és jobbára észre sem vettük mire megy ki a játék, amíg az az arcunkba nem robbant a tízes évek végén. Még pár éve is hallhattuk a kioktatást baloldali megmondóemberektől, hogy hülyeség a gender kérdést elutasítani, hiszen az csak férfiak és nők eltérő szerepeit kutatja. Buták vagyunk, ha többet sejtünk bele. Aztán hirtelen ott találtuk magunkat, hogy a gender, mint társadalmi nem az csak az elvi férfit és nőt jelenti, valamint annak speciális, köztes, végtelen számú állapotait, a biológiai nem jelenti azt, amit eddig tanultunk. Csak kapkodtuk a fejünket és újabb pár év alatt odáig jutottunk, hogy nyugaton már csereszabatosan használják a kifejezéseket és vállrándítást sem ér, ha valaki ún. "transznemű" azt állítja magáról, hogy ő márpedig biológiailag tökéletesen ugyanolyan nő, mint bárki más, hiába született férfinak... Olyan szintűvé vált az elmebaj, hogy akárki akármit gondol Trumpról, az utolsó utáni pillanatban állítja meg a folyamatot épp. Mondom ezt melegként. A mi bőrünkre is megy ez az undorító "játék". Szerencsére nemsokára azt kijelenteni hogy két nem létezik, férfi és nő, ugyanolyan természetes lesz, mint akár tíz éve. És valóban szörnyű leírni azt, hogy hová jutottunk. A forradalom ez esetben is felfalja saját gyermekeit. Nem véletlen, hogy ez a forradalom is pontosan abból az akolból indult, mint az összes többi. Talán ideje lenne a baloldal kezéből végre kiütni ezeknek a társadalmi emberkísérleteknek a lehetőségét egyszer és mindenkorra. Ideje lenne újra leszögezni, hogy két nem van, férfi és nő, illetve vannak rendkívül ritka testi rendellenességek, illetve még ritkább, gondozást igénylő mentális állapotok. Olyan kivételek, amik erősítik az évmilliós szabályt.
Végre egy érdekes írás. Bár arra is érdemes volna pár szót vesztegetni, hogy mik lesznek ennek a társadalmi következményei.
Például mi lesz az európai szociális rendszerekkel ha szegényebbek vagyunk, és ha mondjuk azok erősen megcsappannak, az milyen társadalmi reakciókat válthat ki?
Vajon jó e nekünk ha lemaradunk és esetleg kimaradunk egyes hülyeségekből? Például, mi van ha az AI térhódításából így kimaradunk, lehet, hogy nem is volna akkora baj.

Igazából lehet ez jó is, de ezzel ugyanaz van, mint azzal, ha megpróbálnánk nem szegények maradni: mindegyikhez kompetens vezetés szükséges.

Na ez az, amiben már most is kurva szegények vagyunk.
kuszkusz 2025. 01. 28. 8:47 Európa szegényebb hely lesz, de ez nem baj
"Ha jönne is egy De Gaulle vagy egy Bismarck,.." Ursula van. Ha Esterházy élne föltehetőleg úgy vélné, hogy 'édes Európám, hülye vagy'.
Érdemes azt is – pontosabban főleg azt – megnézni, mit okozott a koronavírus-járvány kezelése. A magyar politika tegnap lejátszott egy két éve már lejátszott meccset, senki semmi újat nem mondott, csak a szereplők változtak részben, szóval ez a része megvolt, hagyjuk is, pipa. Ez utóbbi részben a történet kibeszéletlenségének köszönhető – és még mielőtt elhangzik a „már csak ti beszéltek róla”, hadd mondjam el: nem, világszerte rengeteg cikk, tanulmány, elemzés született, születik a járványkezelés következményeiről. Nem csoda, minden idők talán legsúlyosabb globális jogkorlátozásáról beszélünk. És értsük jól, ezeket a következményeket nem egyszerűen „a covid okozta” – miközben igen, volt vírus, igen, volt járvány –, hanem az intézkedések. A kifejezés, amit keresünk a súlyos létrontás. Természetesen megértem azt is, aki szerint „hol van az már”, az is egy megküzdési stratégia.

Na, de tényleg, csak a slágvortok szintjén:

• Az emberek, nem ok nélkül, minden korábbinál bizalmatlanabban az „információval” szemben, csúcsra jár a post-truth, új fénytörést kap az összeesküvés-elmélet kifejezés, nem véletlenül (erről Kustán Magyari Attila ír itt, az ÖT oldalán: https://ot.hu/kustan-magyari-attila/a-konteo-ami-mar-nem-konteo-covid-cia-lab-leak/). Nem lehet nem szóba hozni a sajtó szerepét, mely éppen azt nem végezte el, ami a dolga: nem volt kíváncsi, nem tett fel kérdéseket, nem kételkedett, egyszerűen csak befeküdt a hisztériának, sok esetben önös érdekből fújta is a passzátszelet.

• 2022-2022 óta minden addiginál lehetetlenebb számos kérdést megbeszélni, megvitatni, egyre teljesebb az elbuborékosodás, bizonyos kérdésekben egyszerűen már nincs irányadó közös alap, kiindulási pont, értelmezési keret.

• Ezzel szoros összefüggésben a társadalom minden korábbinál dezintegráltabb lett. A járvány, ami – kisebb-nagyobb levegővételektől eltekintve – bő két gyakorlatilag évig magánterekbe száműzte az embereket, átalakította, vagy legalábbis súlyosan befolyásolta az emberek vonatkozó gondolkodásmódját. Közösségek estek szét. Tudnának erről mesélni (és mesélnek is) például a gazdaság és a kultúra bizonyos szereplői. Ha valaki kontrollálni akar nagyobb csoportokat, ez remek módszer.

• És ami azt illeti, tudnának mesélni az emberek mentális egészségével foglalkozó szakemberek is. Szinte már közhely, hogy a járványkezelés mit művelt az egyébként sem irigylésre méltó helyzetben fiatal korosztályokkal, a gyerekekkel. Hónapokig iskola, barátok nélkül. És a felnőttekkel is: kisebb- nagyobb közösségeik, barátok, kollégák nélkül. A szobába és az online térbe szorítva.

• Ahogyan az élet is egyre inkább a digitális térbe szorult. Gondolhatunk sok mindenre a kifli.hu-tól az az egyén digitális ellenőrzésére, kontrollálására lehetőséget nyújtó állami és államok feletti eszközök és eljárások elszaporodására. Nem kérdés, ez a folyamat a lezárások nélkül is fokozódott volna, de az sem kérdés, hogy – hát, hogy is mondjam – kapóra jött, magas labda volt a járvány.

• És ami a legkevésbé tárgyalt terület, amiről „nem illik beszélni”, az oltások hatása. Vannak már cikkek az emberiségen erőszakkal keresztültolt MRNS-alapú oltások hatásairól, de még mindig részben underground a téma, ami pedig a kommunikációs overgroundban, mainstreamben elhangzik erről, az kutya füle. Marad többnyire a szájhagyomány, az egymásnak elmesélt történetek – gondolom, mindenki hallott már ilyeneket.
Nem lehetne inkább a Schiffert?
Arthur 2025. 01. 27. 18:35 A konteó, ami már nem konteó
Érdekes cikk, főleg a linkek miatt, de szemantikailag eléggé zavaros. Az "összeesküvés-elméletek receptjénél" valószínűleg inkább összeesküvést értett (elmélet nélkül), ami nem mindegy. Az "-elmélet" (konteó) a köznyelvben a bizonyíthatatlan, gyakran zavaros/előítéleteken alapuló, részben vagy egészben téves narratívák gúnyos megjelölése, míg az összeesküvés egy konkrét, valóságos, vagyis elvileg legalábbis bizonyitható történetre vonatkozna (a szerző "receptje" is így érthető).
Ha pedig az USA Dánia segítségével kémkedett Merkel után, az még csak nem is összeesküvés, hanem szövetséges titkosszolgálati akció volna - bár lehet, hogy a szerző szerint ez ugyanaz.
Caasi Notwen 2025. 01. 27. 10:06 Fasiszta volt-e Trump elnök beiktatási beszéde?
"Ha akarom igen, ha akarom, nem."

Saját magad is kiállítod e cikk bizonyítványát a semmitmondásról. (persze lehet, hogy csak egy újabb MI próbálkozás..ki tudja a mai világban:)
Felhasználónév 2025. 01. 27. 9:04 A konteó, ami már nem konteó
Azért ma sok helyen tudják, hogy a covid egy amerikai biofegyver volt Kína és Irán ellen, de a fagyi nagyon csúnyán visszanyalt, mert a nyugati országokban (beleértve Magyarországot) romokban hever az egészségügy. Ron Unz cikke nagyon sok belső és külső hiteles forrást szólaltat meg az ügyben, részben az Oroszországban meggyilkolt biofegyver szakértő, Kirillov, esete kapcsán, aki azt hozta nyilvánosságra, hogy az USA Ukrajnában biofegyver laborokat tart fenn (és ezt Victoria Nuland is beismerte).
https://www.unz.com/runz/american-pravda-if-anything-happens-to-me/
"... de a hadsereg déli határra vezénylése és több millió illegális bevándorló jogi státuszainak elvonása, illetve deportálással fenyegetése aggasztó és harcias idegenellenességként értelmezhetők." Ja. Az illegális bevándorlóknak mindenhez joguk van, elsősorban illegálisan bevándorolni egy olyan országba ahová nem hívták őket, némi bűnelkövetéshez, nem dolgozáshoz, kábítószer terjesztéshez és fogyasztáshoz és más kedvességekhez. Az ország vezetőjének meg nincs joga ez ellen fellépni mert akkor nem a saját hazáját védi hanem idegengyűlöl ami csúnya. Haha. Eszembe jut amikor nálunk megjelentek a migránshadak azon ötlettől vezérelve hogy átözönlenek rajtunk, szóval akkor Berend T.Iván Ámerikából írt egy cikket miszerint Európának joga van megvédenie a határait. Ezt az írást az egyik általam felettébb kedvelt és nagyra tartott ellenzéki illető megjelentette a face oldalán. Aztán úgy adódott hogy a honi ellen ráébredt nincs annál szebb mint amikor az Orbán kormány kutyaszorítóba kerül, alkalmasint Merkel államnő delirálása folytán és nyomban a kebelére ölelte a migránshadakat. Nagyon hevenyen a kebelére ölelte. Amikor az általam felettébb kedvelt és nagyra tartott ellenzéki illető ezt észlelte fénysebességgel távolította el a face oldaláról a szóban forgó bejegyzést.
Caasi Notwen 2025. 01. 26. 9:00 A korlátozó valóságról
@tamburaszo
Szia! 

Persze, preferenciák elnevezéséről van szó. Ezért van délkelet-ázsiai és magyar konyha, valaki a hurkát szereti, más meg vegetáriánus. A preferenciákat nagyrészt a (társadalmi) környezet alakítja, szinte sohasem kódolt genetikailag teljese mértékben.

Nahát, akkor miért ne mondhatnánk azt, hogy ne csak az ízlésnek megfelelő ételválasztás legyen határtalan, de nevesítsük a szexuális "konyhákat", "étkeket", ezzel elősegítve a szexuális kultúra kiteljesedését, sokszínűségét, fejlődését? Aztán mindenki válogasson az étlapról szabadon! Miért van az, hogy csak férfi és női szerepekből választhatunk? Miért ne lehetne a "villanypóznába szerelmeseket" valamiféle ínyenceknek nevezni, ezzel ösztökélve másokat is, hogy saját világukat tegyék nyíltabbá és színesebbé? (egy kis "felvilágosító"propagandával simán el lehetne érni, hogy az ilyen "kifinomult ízlések" elterjedjenek. A puding próbája különben is az evés, ne okoskodjunk....) 

Ahhoz, hogy megértsük a férfi/női szerepek/viselkedés és a család alapvető (konstitutív) jelentőségét a társadalmak kialakulásában és fenntartásában, elég csak egy - a társadalmak kialakulásával foglalkozó - könyvet fellapozni. (Csányi). A társadalmi értékek a történelem során változtak. A család és a női/férfi szerepek megítélése,  ha változott is, de mindig központi társadalmi érték maradt és meg is kell őrizni.

Csak hogy tisztázzuk: amiről itt beszélünk az a társadalmi nem és nem a biológiai: nem hímekről és nőstényekről, hanem férfi és női szerepekről és családról beszélünk. Evidenciáról szó sincs. A társadalomról van szó.
tamburaszo 2025. 01. 25. 20:24 A korlátozó valóságról
@Caasi Notwen: ez az egész "társadalmi nem" te magad is leírod/kimondod, miért egy ordas nagy átverés: ez igazából a különböző szexuális preferenciák elkeresztelése. Attól, hogy XY a villanypóznába szerelmes az ellenkező nem helyett, még ugyanúgy férfi vagy nő a neme - csak a kedves wokeisták rájöttek, hogy sokkal erélyesebben lehet nyomást gyakorolni a hitvallásukra, ha beleírathatják a személyijükbe is a furcsaságaikat. Ráadásul tették mindezt észrevétlenül, mire felfigyelt rá a világ, már megtörtént a beszivárgás, pl. a fideszes holdudvar által oly' kedvelt Bagdy Emőke is elég erősen tolja ezt a társadalmi nem maszlagot.
Artwen 2025. 01. 25. 15:38 A korlátozó valóságról
Hont heti rendszerességgel szapulja a komplett kormánykritikus médiát, mert szerinte azok február óta kritikátlanul tolják Magyar Pétert.
Tessék mondani, Megadja Gábor, aki egész felnőtt életében a NER-ből élt és ilyen-olyan semmitmondó pozíciókban markolta fel a fizetését az adófizetők kontójára, vajon leírt-e valaha is egyetlen Orbánnal kritikus mondatot?
Mi tehát a különbség? Van jó propagandista és rossz?
Bencsik András cikke mikor várható?
Elon megvette a Twittert, aztán borult minden még gyorsabban. A hegemón médiaelit, a mainstream média kapott egy ellenfelet, legfőképp a szubszidiaritás elvén alapul, alulról kis accountok kezdik a narratívát gyártani és a híreket csinálni és összegezni. És ez még kifutóban van, még 4 év, és ez még jobban fel fog futni. A legtöbben a Twittert használják már. Itthon nincs kultúrája, de Amcsiban nagyon pörög. Jobboldali színezete van erősen, a free speech nevében a jobboldal az új ellenkultúra, és innen táplálkozik a "liberalizmus”. Ma már az új liberálisok a "rasszista alt-rightosok”. Twitterről fognak az új ideológusok előbújni a következő 10-20 évben. Az új ötletek-gondolatok legtöbbször a Twitterről jönnek. Az egyik legjobb platform, ahol nagyon okos arcok vannak.

A világnak egy baloldali fordulatra lenne szüksége, de most még a woke-al való harc megy, és ezt a jobboldalnak meg kell nyernie, utána jöhet egy baloldali fordulat és "fizessenek a gazdagok” féle Bernie Sanders-hullám.
Az elmúlt hetek egyik legfontosabb fejleménye, hogy lassan az egyszeri hírolvasó is ráébred: Szilícium-völgy is része a (geo)politikának. Márpedig a tech-ipar mindezt nagyon sokáig nagyon jól álcázta: még a feszült pillanatokban (lásd pl. COVID) is sikerült azt a látszatot kelteniük, mintha a tényellenőrzés, a politikai korrektségi rendszabályok meg az egyéb progresszív kellékek nem politikai állásfoglalások, hanem valamilyen politikán túli, univerzális erkölcsi kiállás részei lennének az igazság és igazságosság mellett.
Mindazonáltal a mostani fejlemények arra is rámutatnak, hogy ha a közösségimédia-felületek geopolitikailag ennyire fontosak, az azért van, mert nekünk ennyire fontosak. Az elmúlt hetekben több ismerősömet is örök kizárásra ítélte a Facebook, miután orosz adathalászok (vagy kik) átvették az uralmat a profiljuk felett. Mindez nemcsak őket, de az ismerőseiket is megrendítette: hirtelen világossá vált, hogy ha a profilunk megy a levesbe, azzal a múltunk, az emlékeink, a tájékozódási forrásaink, továbbá a kapcsolati tőkénk egy jelentős százaléka is megy a levesbe. Ezek az ismerőseim úgy érezték, újra kell építeniük a saját identitásukat, a saját élettörténetüket – és a bölcsebbek ezt már papíralapon kezdték el intézni. De eszembe jut az a férfiismerősöm is, aki arról panaszkodott, hogy megnézte a Tinder-statisztikáit, amiből az derült ki, hogy az algoritmus kb. huszadolyan gyakran dobja fel a profilját másoknak, mint egy átlagos férfifelhasználóét. Hogy egyéjszakás kalandot vagy az örök szerelmet kereste akkor éppen, arról fogalmam sincs – de egy öntanuló algoritmus szeszélyeitől függött, hogy ezt megkapja-e.

Silicon Valley nem erkölcsi autoritás, te pedig nemcsak cicás mémeket lájkolsz unalmadban. A techipar történései azért politikai történések, mert amit a közösségimédia-oldalakon művelünk, annak politikai súlya van.
Dr. Rigács 2025. 01. 25. 8:44 A korlátozó valóságról
„Esetleg azt is törvénybe kell iktatni, hogy a víz nedves?”

Kivéve amikor nem az, hanem szilárd vagy légnemű.

Jöjj el, rend, te szülj nekem szabadságot? Elég ijesztő konklúzió.
A magyar közműveletlenség szomorú példája, hogy egy majorospéter és prolihergelése hír lehet. A popszar nem zene; persze akinek ez kell, zabálja kedvére.
Törpe Tasziló 2025. 01. 24. 14:47 A korlátozó valóságról
Most valójában a valódi, úgy született amerikai hermafroditák járnak pórul.
Kár ebben az ügybe többet belelátni, mint amennyi benne van. Józan ésszel előre látható volt, hogy kamu a hír. Más kérdés, ha nem kapják el a tettest/tetteseket, akkor az hatalmas arcvesztés a hatóságok, de OV számára is. Persze a jelen eset sokkal komolyabb, mint hogy milyen szerverről működik a kuruc.info.
Caasi Notwen 2025. 01. 24. 14:29 A korlátozó valóságról
off: Nefelejcs Gergő, miért gondolod, hogy a trágár beszéd megfelelő hatást vált ki itt? (ha már írogatsz ide...)
Nefelejcs Gergő 2025. 01. 24. 14:00 A korlátozó valóságról
Egyébként meg elkúrta a rendeletet, mert a fogantatáskori nemi jellegzetességek alapján definiálja a nemet, ami ugye alapból... női. A férfi jellegzetességek később alakulnak ki. Szal mélyebb ez a probléma, mint amit rendelettel el lehet kergetni.
Caasi Notwen 2025. 01. 24. 13:53 A korlátozó valóságról
Ilyen az, amikor valamivel egyetértesz, de nem értesz egyet.

Nagyon zavaró és hiteltelenít, hogy a társadalmi nemet a valóság részeként és evidenciaként  írod le. A társadalmi nem társadalmi konstrukció. A biológiai nem - leszámítva pár kromoszóma hibát - az adott, de a genetika nem egy az egyben határozza meg a nemi identitást (meg semmi mást sem). Nagyon komplex folyamat, hogy hogyan nyilvánul meg a genom információja a környezet hatására. "Belenövünk" a környezetbe, ezért lehet kocka alakú egy dinnye. Ezért utálom a kukacot megenni, míg másvalakinek elsőrangú étel.  A szexualitás manifesztációja nagyon változatos lehet. Nem akarok ebbe most belemenni (mindenki képzeletére bízom), de kíváncsi lennék, hogy egy lakatlan szigeten, ki hogyan élné ki az ösztöneit....   (vagy elég a börtönökre gondolni).

A férfi és női (ezentúl társadalmi nemre gondolok), nem egy ad hoc kitaláció, amit csak úgy el lehet vetni, hanem egy hosszú (evolúciós) társadalmi fejlődésben bizonyított konstrukció (aminek persze van genetikai alapja, de azt nem tudjuk, hogy ez pontosan mi is). Az evolúció több szempontból is nagyon konzervatív. Pl. nem tervez előre, nincsenek "jó ötletei", és elvei (az evolúció vak), abban "bízik" csak, ami bizonyított. Kidobni valamit csak akkor "mer", ha valami közvetlenül káros. Minden mást megtart. Ennek gyökeres ellentéte az a társadalommérnökség, mindenhatóság érzése, amiről te is írtál. A férfi/női nem sok ezer éves dualitásának elvetése beláthatatlan következményekkel járna, senki sem gondolhatja komolyan, hogy ezt a komplex rendszert alapjaiban egy tollvonással megváltoztathatja következmények nélkül (ha nem lenne hurka, lehet, hogy én is kukacot ennék...). (Amartya Sen)

A woke mélyén valami nagyon rosszul értelmezett (és erősen befolyásolt...) egyelőségesdi van, pedig minden társadalomnak vannak értékei, ami szerint nem mindenki egyformán "megbecsült" egy társadalomban (inkább pozitívan: vannak megbecsültebb tagok). Valamikor a jó és erős harcos ez, máskor pedig az okos mérnök (és a szegény, kevésbé okos gyengékkel ki törődik?).  Ez az érték akkor hasznos és tartós, ha a társadalom egészének előnyét szolgáltatja, és még a "lemaradók" is jól járnak. A woke pont ezt nem tudja: úgy küzd kisebbségek jólétéért, jogaiért, hogy az egész társadalom összeomlását veszélyezteti.
kuszkusz 2025. 01. 24. 12:02 A korlátozó valóságról
Nolámcsak. Akkor én kérem a darálós Dóra és a Pankotai művésznő írói munkásságából nehány szemelvényeket.
Selmeci János 2025. 01. 24. 11:12 A korlátozó valóságról
Lehet kalapálni a valóságot, vagy elmenekülni előle a cuki kis buborékodba, csak aztán amikor szembejön, szembesülsz vele, hogy fogalmad sincs semmiről és nem érted a világot, legalábbis azt, amit a legtöbben a valóságnak tartanak. Aztán vagy tagadsz tovább, ragaszkodsz ahhoz, hogy a többség a hülye, csak akkor végül már egyik nagykövetség sem fog neked pénzt adni. Másik opció, hogy te mindig is azt gondoltad, te már akkor is megmondtad, és reménykedhetsz, hogy elhiszik. Vagy megpróbálsz kimenni az utcára megint, hátha megérted mi történik, amit egyébként meg is fognak tenni sokan szerintem a progresszív barátoknak nevezettek közül is, van aki azért, mert van igénye a valóságra, ha már politikusok, újságíró, értelmiségi, valaki meg azért, mert meg akar élni továbbra is.

Az elejéről pedig; szerintem jobb lenne, ha az aktuális győztesek abban jobbak lennének az elődeiknél, hogy a dolgukkal foglalkoznak, és ráhagyják a népekre, Darwinra meg a jó Istenre, hogy hány nem van.
Gratulálok, ez az első cikk amit itt olvastam és tényleg 2 részt mutat be, nem pedig csak a kormányt dicséri, ellenzéket szidja. Több ilyen kellene.
Teljesen jogos, a korrekt reakció az lett volna, hogy szépen be kell mutatni az előző évek hasonló eseményeit, és hogy ez alapján, valószínűsíthetően most is ez történt.
Csak az a helyzet, hogy ha a másik fél fegyverrel támad, akkor nem lehet rá virágot osztogatni. Most is, Mandiner volt az első, aztán MP postja. Úgy nem lehet választást nyerni, hogy enyje bejnye, ne hazudozzatok rólam annyit. Vissza kell támadni, újra kiemelni a kormány hibáit, még ha ez nem túl etikus is. Ha végső cél jó, akkor ez is beleférhet, de persze az majd akkor derül ki, hogy mennyire nemes lesz a végső cél.
Megnéztem a Fegyőrt, ő óvatosan fogalmaz 'nem tartja elképzelhetetlennek', hát ő már volt bíróság előtt és nem akar még egyszer menni. A Márkyt sajnos nem tudom megnézni, ő már igen régen elhessegetett a fiókjától pedig kár, nagyon szórakoztató tud lenni. Hát igen. Az nemes ellen. Jobban utálom őket mint a Fideszt, pedig a Fideszen is van éppen elég utálnivaló.
Antal 2025. 01. 23. 16:32 Majka bajba kerülhet, ha papol
Hát igen, ezeknek a celebeknek eléggé visszaüt. Tudna mesélni Nagy Feró, Tóth Gabi művésznő is erről :D:D
Négy évig drukkoltam Trumpnak de már kezdek elhidegülni tőle. Ha minden igaz akkor ráförmedt Putyinra ami nagyon rossz ötlet. Putyin érzékeny, vérig van sértve, rühelli a Nyugatot és nem teljesen alaptalanul. Meg lett ígérve Gorbacsovnak hogy a NATO nem terjeszkedik Oroszország határáig. A szépséges Nyugat felhasználta Ukrajnát, kizsigerelte, megvásárolta és Ukrajna is piszok módon viselkedett és viselkedik a kisebbségeivel szemben. Az orosszal legfőképp, de a többivel is, a magyarokkal is. Putyin eszement módon megindította ezt a borzalmas háborút de nem helyes figyelmen kívül hagyni az előzményeket. A békéhez nem vezet az út a ráförmedésen keresztül. Gondoljunk Kissingerre aki szerint soha nem szabad megalázni a tárgyalópartnert, kell hagyni kivezető utat amelyen arcvesztés nélkül visszavonulhat a tárgyaló fél. Úgy tűnik Trump nem sokat ad a diplomáciai finomságokra.
Bocsánat, mire jó egy ilyen hosszú írás? Egy erősen egyoldalú vélemény is tartalmazhat hozzáadott értéket, de ez nem tartalmazott.

Kedves Attila! Én meg szeretem a hurkát.
limes352 2025. 01. 23. 15:47 Domb over
Mit tudtunk meg? Most megnyerte a fideszes körzetet a fidesz. Mit jelent ez 2026-ra nézvést? Annyit mindenesetre, hogy ezen meg kár annyira izgulni, mint amennyire Hont teszi.
limes352 2025. 01. 23. 15:41 Kedves Magyar Facebook-cenzorom!
Szegény Zoltán hosszan panaszkodik - aki amúgy szakmányban tilt le mindenkit, akinek nem tetszik a mondandója.
tamburaszo 2025. 01. 22. 18:25 Donald Trump és a politikai szimbólumok világa
Carter gyengekezű elnökségének egyik legerősebb szimbóluma volt a Panama-csatorna átruházása. Némi költői túlzással lehetne őt a Fehér-ház Károlyi Mihályának is nevezni.
"az amerikai gazdaság köszönte, jól volt (éppúgy, mint az egyébként sokat bírált Biden-időszak alatt)"

Szeretem, ahogy a liberális mainstream az utóbbi évtizedek egyik leginkább földcsuszamlásszerű globális politikai átrendezőjét, a 2021-22 óta tartó posztcovid gazdasági világválságot próbálja leseperni a Biden admin válláról az unalomig ismételt szépre faragott gazdasági mutatókkal (Churchill híres statisztikai idézete, ugyebár...), miközben az elsők között volt, aki kígyót békát köpködött Orbánék - egyébként elég hamar és teljes joggal befuccsolt - azon taktikájára, amikor a sokszámjegyű infláció csúcsán azzal igyekeztek takarózni, hogy de nálunk legalább növekedett a GDP. Még a levélszavazatok miatt irreális részvételi arányú 2020-as választásokhoz képest is 3 millióval több szavazatot kapott a Don, miközben 6 millióan elfordultak a Demokrata párttól, vagyis egy teljes Magyarországnyi emberrel változott az elektori térkép. A kitartást értékelem, amivel ezt el próbálják adni balról, de csak saját maguknak ártanak, ha bele is lovagolják maguk abba hogy elhiggyék.
Minden szentnek maga felé hajlik a keze, és ez így van jól. Én is örökké a saját egyetemvárosomra, Debrecenre fogok tekinteni párás szemmel, minden hibája ellenére és minden pozitívuma mellett. De talán kicsit egyoldalú a megközelítés a kulturális eseményeket, azoknak is egy szűk szegletét vizsgálni, mint az "igazi város" kategória-definícióját. Ennyi erővel vehetnénk a kétvágányú vasútvonalat is alapfeltételként (akkor meg Pécs vérezne el Debrecennel, Nyíregyházával, Miskolccal és Győrrel szemben), vagy az általános tudományegyetemi képzési palettát (ebben benne van Debrecennel és Szegeddel), netán a villamos meglétét (itt 1960 óta nem rúgnak labdába a Mecsekalján). Összességében talán előremutatóbb lenne az ország megmaradt, kevés ellenpólus-centrumát inkább közösen erősíteni, mintsem egymást kizárósdit játszani.
Kedves TibChee, ezt örömmel olvasom. Kösz!
Poroszkai Attila 2025. 01. 22. 16:48 Na jó, de miért fontos dal a YMCA?
Íme Victor Willis az ember, aki inkább a szemének hisz, mint a lib(aberrált) médiának.
Hagyjuk ezt a megmondóemberezést, (a véleményformálóval és a véleményvezérrel együtt). Az ilyesmitől rezeg a fejem. Az én véleményemet ugyan senki sem formázza, az az én dolgom. Ami a jobboldali szerzőket illeti nagy hányaduk pocsék, olvashatatlan. Amióta Aristo meghalt nem olvastam jobboldali blogot.
@TibChee
"Eloszor is a(z USA ertelemben vett) liberalisokat leszamitva szinte senki nem tarja "utszelinek" Trump stilusat."

Ezt mondom én is, de köszönöm a megerősítést!
@kuszkusz @Artwen

Eloszor is a(z USA ertelemben vett) liberalisokat leszamitva szinte senki nem tarja "utszelinek" Trump stilusat.
Meg a kontextusabol erosen kiemelteket sem.

Javaslom megtekintesre a vele, a valasztasi elotti honapokban keszult (tobb oras) podcasteket megtekinteni.
Joe Rogen, Lex Friedman, Theo Von, Andrew Schulz.
"a tudomány eredményeit elfogadni hajlandó közönség számára nem lehet kétséges"
Jajj, megint ez a burkolt (es indokolatlan) felsobbrendosegi ize...

"hogy az ezen a téren hozott intézkedéseknek súlyos ára lesz, sőt, már most is van"
Mint peldaul?

"az amerikai választók között azok vannak többségben, akik számára a napi megélhetés (és az üzlet) fontosabb a klímaváltozás jóval elvontabb és távolibb problémájánál"
Egyreszt nem csak az amerikai valasztok kozott, hanem mindenhol.
Ilyenkor a kedvenc peldam a kistermeloi bio paradicsom. Felfoghatatlan, hogy miert (es ne is nyissuk ki ezt a temat, de) 2-3x annyiba kerul, mint mondjuk az aldis. Nem ritkan a bolt parkolojaban aruljak, szinte a kisteherauto platojarol.
Nem tudom elitelni azt, aki inkabb megveszi a boltban, toredek aron azt, ami nem, vagy csak nagyon minimalisan rosszabb. De semmikepp sem annyivel, amennyivel olcsobb.

"elnöki kegyelemben fogja részesíteni a Capitolium ostromának résztvevőit, köztük erőszakos bűnözőket"
Errol barmi info? Mert amugy JOVAK KESOBB, de szivarogtak ki olyan felvetelek, hogy lenyegeben korbevezettek a biztonsagiak a bejutott tuntetoket.

"a rokonoknak adott kegyelem, még ha ellenszenves is, semmilyen módon nem említhető egy lapon az alkotmányos rend megdöntésére tett erőszakos kísérlet elkövetőnek adott pardonnal."
Egyreszt Az "alkotmányos rend megdöntésére tett erőszakos kísérlet" tobb, mint tulzas.
Masreszt de, nagyon is emlitheto, ugyanis magat erkolcsi magaslatokba helyezve tobbszor is elmondta, hogy nem fog ilyet csinalni, tiszteli a torvenyt, aztan megis megtette. Ha NEM mondta volna ezt elotte, akkor szerintem is rendben lenne. Igy nem.
@kuszkusz
Annyira senki nem amatőr, hogy méltató cikkeket írjon necces mondatokról, a pártsajtó sehol nem így működik. Sokkal bejáratottabb eszköz az ignorancia és a relativizálás. Holott minden politikai oldal értelmiségétől elvárható lenne, hogy felemelje a hangját a sajátjaival szemben is, amikor arra van szükség. Ebben mindkét nagy tömb deficites, viszont a jobboldalon csíráiban sem tapasztalni ilyet, még egyéni megmondóemberek szintjén sem látni a kritikus attitűdöt, mindenütt csak a seggnyalás megy.

"nem is beszélve azokról a jobboldali olvasókról akik nagy ívben kerülik a jobboldali szerzőt."
Igen, erről beszélek pont. Költői kérdés; vajon mi e jelenség oka?
Kedves Artwen, kaphatnék nehány linket arról hogy a jobboldaliak üdvözlik Trump útszélinek mondott stílusát? Arról nem is beszélve hogy a jobboldali sajtótermék a saját szerzőjének érzelmeit és világképét tükrözi és nem okvetlenül az olvasóét - nem is beszélve azokról a jobboldali olvasókról akik nagy ívben kerülik a jobboldali szerzőt.
Meglepő itt Kert Attilát olvasni, de pozitív mindenképp.
Úgy nem hiteles heti három publicisztikában a veleménybuborékokon sopánkodni, ha közben az összes itteni szerző az unalomig ismert HongLady-féle mantrát nyomja.

@kuszkusz:
"Miért tetszik biztosnak lenni abban hogy a Trump híveknek tetszik az estleges útszéli stílus? Mi van akkor ha a fogukat csikorgatják tőle?"
Ezt esetleg a nemzetközi (és honi) jobber sajtóban megjelenő írásokból lehetne leszűrni. Azért jelenleg nem úgy fest, hogy arrafelé bárki is csikorgatná a fogait.
Node, mi lett volna ha mindazok a problémák amelyekkel Trumpnak szembe kell nézne, azok Harrisre testálódtak volna? Vajon miféle erényei és elképzelései, politikai tehetségre valló vonásai vannak Harrisnek? Képzeljük el Kamala Harrist amint eredményes lépéseket tesz az Orosz-Ukrán háború lehetőleg igazságos befejezése érdekében. Megvan? Mert lehet hogy Trump se lesz jó, de Harris ugyebár....És ne feledjük, a politikai étlapon csak ők ketten voltak. Slussz. Biztos vagyok benne hogy az ámerikai választópolgár - ha tehette volna - szívesebben szavazott volna inkább Ronald Reaganre.

A másik.
"Leplezetlen szexizmusa, gyakran személyeskedő, útszéli stílusa, a már-már menczertamási
értelemben vett kocsmai hangvétel a liberálisoknak elviselhetetlen, a híveinek viszont olyan, mintha
hájjal kenegetnék őket." Miért tetszik biztosnak lenni abban hogy a Trump híveknek tetszik az
estleges útszéli stílus? Mi van akkor ha a fogukat csikorgatják tőle?
Majdnem minden publicisztika tartalmazza legalább egy félmondat erejéig azt a néplenézést amely
a szerző sajátja. A magukat liberálisnak tartó szerzőkre gondolok akik feltolják magukat a lelki
szépség tartományába hogy onnan nézzenek le mindenki mást. Nem véletlenül utálom a liberálokat.
Eddig ez volt számomra a legelfogultabb írás az Ötön. Még jó, hogy pénzt nem kértek érte.
Ha már Pécs, akkor a Morzsát is érdemes megemlíteni!

https://thisismorzsa.hu/
TibChee 2025. 01. 21. 15:17 Na jó, de miért fontos dal a YMCA?
„Trump láthatóan tényleg szereti a YMCA-t, és élvezi a dalt”

Igy van. Es aki netan meghallgatta a vele keszult interjukat/podcastokat (Andrew Schulz, Joe Rogan, Lex Fridman, Theo Von) az talan kicsit maskepp is iteli meg, illetve a szavazoit, mint a nalunk is divatos "redbeck-ezes", es akkor meg NAGYON finom voltam.
matee02 2025. 01. 20. 19:48 Domb over
"akik a NER választáson való leváltásában reménykednek" mondatot többször használod. Ezt esetleg nem tudnát kifejteni egy bővebb cikkben, hogy mire gondolsz? Nem értettem meg sose, hogy konkrétabban egy ellenzéki választási győzelem az miért nem segít a NER leváltásában.. ha jól emlékszem Magyar Péter megjelenésénél is hasonlót mondtál, hogy pont ezzel támogatja a NER-t, hogy választáson akarja legyőzni. De ez szerintem nem érthető, legalábbis nekem. Örülnék, ha ezt részletesebben, alátámasztottan ki tudnád fejteni valamikor.
Poroszkai Attila 2025. 01. 20. 15:36 Majka bajba kerülhet, ha papol
Végre egy jó poszt az Öt -ön. Persze a többi is jó, de ez nagyon dinamikusra sikerült a dühös-gúnyos hangnemmel. Ezért minden pontja tökéletesen stimmel. És bátor, ugyan ki merne fekete majmozni és négerezni egyszerre :-)
Talán majd ma estétől ... :-)
MMari 2025. 01. 20. 15:21 Majka bajba kerülhet, ha papol
Ez a publicisztika annyira jó, hogy nem lehetne a szerző egyszer vendég a Honglédin?
Cukojbeteg Cokigyájosz 2025. 01. 20. 15:20 Domb over
Nagyon tetszett, mikor az Öt című műsorban Hont azt mondta, hogy az eredményből nem lehet országos következtetéseket levonni, a következő mondatban meg már pontosan azt csinálta.
Hasonlóan tetszik, hogy éveken keresztül ostorozza - teljes joggal - a Facebook cenzúrát, majd az Öt felületén még a kommentelés is le van tilta.
Nagyokat sopánkodik a közélet primitívségén, de azért meg- megszakítja egy jóízű selyemmajmozással.
Valószínűleg túl buta vagyok ahhoz, hogy meglássam a mélyebb összefüggéseket a látszólagos ellentmondások mögött.
kuszkusz 2025. 01. 20. 14:06 Majka bajba kerülhet, ha papol
A Kernt kérem kivenni a celebvilágból amely mélységesen nem érdekel, nem is vagyok a fogyasztója. De a Kern színész. (Az Annie Hall magyar változata jobb mint az eredeti, a Kern szinkronja jobb mint Woody Allen eredeti hangja. A magyar szöveg is jobb.) A Kern ott parkol ahol akar. Ő nem a rendszer kegyeltje, legföljebb a saját renoméját rongálja ha rongálja valakinél, hát nálam ugyan nem. Mindenki akinek a kultúrához köze van szívből utálja az Orbán kurzust és ez teljességgel érthető is.
Bátorkodom beleszólni, azt hiszem valamelyik podcastban hangzott el: ennyire vagyunk képesek sajnos külpolitika címen. Abba nem akarok belemenni, hogy vajon mi van amögött, hogy Orbán nem lett meghívva, de szerintem simán benne van, hogy egyszerűen egy jelentéktelen ország (bármennyire rosszul hangzik) miniszterelnökéért nem fogja Trump keresztbe vágni magát. Hiába, politikus, és üzletember. Szerintem komolyabb szinteken egyik 'osztálynak' sem része sem a hála, sem a szívesség.
Trump meghívását félvállról venni - nekem most fontosabb dolgom van, kedves Donald - nem jó ómen. Nem hiszem hogy Orbán ezt megkockáztatná, kedves tamburaszo.
@kuszkusz A képletből azt hagyod ki, hogy az amerikai elnöki beiktatás nem egy nemzetközi ceremónia, bármennyire is az európai mindennapokba is beköltözött az a tény, hogy létezik. A Capitolium erkélyén jelenlévők száma le van korlátozva meghatározott egykori és jelenlegi amerikai politikusokra, illetve azok családjára, az egész esemény jobban van védve mint a Pentagon. Meloniék annyit tehetnek, hogy elmennek, megtapsolják, aztán abban reménykedve hogy jó pontot szereztek, mosolyogva hazamennek.
Ne felejtsd ki a képletből, hogy az egyetlen vezető tisztséget betöltő európai politikus, akinek nem kell Trump felé a lojalitását bizonyítania, az Orbán. 2016-ban is mellette foglalt állást a kampányban amikor egész Európa Hillary kegyeit kereste, és 2021-ben is mellette maradt, amikor mindenki közönséges bűnözőként kezelte. Meloniék látogatása jó eséllyel a gyűrűcsókolás kategóriája - azé a gyűrűé, amit Orbánnak már nem kell bebizonyítania, hogy hűséges hozzá.
Antal 2025. 01. 19. 10:53 Kedves Magyar Facebook-cenzorom!
Összenő ami összetartozik: Brüsszel, Amerika, Ursula, Weber, Biden, Facebook, Zuckemberger. Mindenki összeesküdött a fidesz ellen és elhozzák nekünk: 1. háborút, 2. migránsokat, 3. gendereket. Kihagytam valamit?:D

Na de viccet félretéve, kétlem, hogy téged vagy bárki mást kicsit is jobban cenzúrázna a meta, viszont ha mégis, akkor talán el kéne gondolkodni, hogy a bulvár tématereléseket lehet nem szereti a meta.
Helyette szívesen olvasnánk és lájkolnánk, hogy neked mi a véleményed a kórházakról, oktatásról, ft árfolyamról, adókról stb. az ország valódi ügyeiről, ami érinti az embereket..Csodák csodájára megtapasztalhatnád, hogyha te is ilyen témákról írsz, mint a másik fél, akkor téged is megosztanak majd..
Trump beiktatása fontos esemény azt normális ember nem hagyja ki. Már csak hiúság okán sem. Nem szokás magyar miniszterelnököt ámerikai elnök beiktatására hívni. Még kevésbé szokás meghívás esetén nem elmenni, fumigálva ezzel a meghívást. Az Orbán nem lehet ennyire hülye. Ha nincs ott - márpedig nincs - akkor nincs meghívás. Azt hogy mit hadovál erről a kormánysajtó az nem egy kiindulási pont, hát nekik mondaniuk kell valamit. Nagyon úgy fest hogy Trump felvette a hajóra Melonit és lelökte a fedélzetről Orbánt egyenesen a cápák közé. Ország-világ előtt nyilvánosan hogy mindenki értse. Addig jó volt Orbán ameddig nem volt elnök, de most már kínos. Azt hiszem Orbán ugyanazt a hibát követte el mint a pucérfenekű nalaya esetében, azt gondolván hogy neki mindent lehet. Egy éve ismeretes volt a kompromittáló videó de szeretett Viktorunk úgy vélte hogy ez nem baj, agyalágyult hívei úgyis meg fogják szavazni ha ő ezt kéri tőlük. Megjegyzem, ebben igaza is volt, a győri fideszesek örök szégyenükre tényleg megszavazták a nalayát aki milliárdokkal lopta meg a saját városát. A tisztességet, a normális közerkölcsöt Orbániában föl lehetett cserélni az Orbán iránti elkötelezettséggel. Szeretett Viktorunk nem ismer mértéket a harácsolás és az urizálás tekintetében és azt hiszem ezt más sok volt Trumpnak aki mindig is tudta csak nem sejtette.
Dombóvár országos jelentősége szerintem abban rejlik, hogy Don Péter bojkottra szóló felhívása igen keveset ér. Akik mozgósíthatók egy időközire azok elmentek a 30% feletti részvétel alapján, a Fidesz hozta a körzetben szokott eredményét, a tiszaszigetiek meg leszavaztak Dúróra vagy a DK-ra.
A Trump-beiktatás sztorija egy nagy lufi, hiszen az elnöki beiktatásokon külföldi vendég max. annyit tud csinálni, hogy ő is végignézi a köztereken fagyoskodva ugyanazt, mint a mezei nézők, ennél teljesen jogos az az álláspont, hogy az uniós elnökséget lezáró eseményen picit fontosabb dolga van Viktornak. Viszont az izomból defenzívre álló kormánysajtó magából csinált viccet a saját magának ellentmondó nyilatkozatokkal.
Más is sokszor leírta, leírja, és is sokszor használom azt a szót, hogy emblematikus. Hogy egy kulturális teljesítmény emblematikus. Ez első sorban nem azt – és nem kizárólag azt – jelenti, hogy az a teljesítmény „jó”, és nem is azt, hogy „nem jó”, hanem azt, hogy adott korban élő emberek csoportjának egy kép, hangok, vagy leírt sorok elmondanak valamit arról, amiben élnek. Vagy elmondanak valamit arról, hogy más korban élő emberek miben éltek. Egy jel vagy jelzés, ami bekapcsolja, mozgásba hozza a gondolkodás vagy az érzelmek tudatos vagy kevéssé tudatos rétegeit.

Ezek általában persze olyan filmek, képzőművészeti alkotások, irodalmi művek, könnyűzenei szerzemények, egyebek, amikről az az állításunk, hogy ezek jók, emlékezetesek, megérintenek bennünket (bizonyos kivételes esetekben emlékezetesen rosszak, de mégis elmondanak valamit a korról).

Na, de oda akarok kilyukadni, hogy David Lynch nem kizárólag izgalmas és élvezetes filmeket készített, hanem több volt ennél: emblematikus alkotója a kornak. Hogy mást ne mondjak, olyan azonnal beazonosítható képeket égetett be az agyunkba, mint a Twin Peaks tábla a filmsorozat elején, az éjszakai autópálya a Lost Highwayben, és így tovább.
Dombóvár csalóka mert ott minden jel szerint egy nagyon rendes, tisztességes ember képviselte a Fideszt és most ennek a képviselőnek a közeli munkatársa nyert a választáson. Igen helyesen. Itt a messiás nem rúghatott volna labdába és ha nem az lenne aki, akkor ezt akár ki is jelenthette volna. Őszépsége csakis az Fidesszel való elégedetlenségre bazírozhat és nem a saját erényeire, mert azok nemigen látszanak. Baromira dühösnek kell annak lenni aki képes a messiásban az ország megváltóját látni. Sok felettébb mérges honfitársunk van.
Szeretett Viktorunk meg azért nem megy el a beiktatásra mert nem hívták.
Csorba Sándor 2025. 01. 17. 18:36 Menekülés Buborékországból
"Azoktól, akik a múlt év júniusában (velem együtt) a Tiszára szavaztak, nem azt kérem, hogy a jövőben soha ne szavazzanak rá. Csupán azt kérem, gondolkodjanak el"

Ez az, ami a többségnél nem fog megtörténni soha. A talán sosem létező polgári Magyarország koporsójába a Messiás verte be az utolsó szöget. Magyarok vagyunk, olyan nincs, hogy az ország két fele 180 fokban eltér egymástól. Nincs két Magyarország, csak egy. Mind a kettőt ezzel a megingathatatlan szerelem-gyűlölet dichotómiával lehet leírni. Ez meglepő fordulat, mert eddig nem így ismertük, de egyben megnyugtató is: Soha nem fogunk egymástól elszakadni, mert ugyanannak az éremnek vagyunk a két tartalmilag teljesen azonos oldala.
Néhány (valódi) értelmiségi most elveszve érezheti magát, de majd megszokják, aztán bölcsebbek lesznek, és főleg lemondanak a változásról.
Hontalan_Ceglady_SchiffNER 2025. 01. 17. 12:39 2024: araszolás és száguldás jobbra
"A közrádió IS balos volt 2006-ban IS, nem beszélve a jóval fontosabb televízióról. "
Arról volt szó, hogy minden balos volt, ha van egy releváns ellenpélda akkor nem igaz. A rádió műsorvezetői pedig nem voltak balosok pont. Talán le lett tiltva a vasárnapi újság? Nem éppen. Képzeljünk ma a műsort ellentétes előjellel. Hahaha. Fábry meg főműsoridőben tolta a Fideszt az RTL-en. Úgyhogy talán ennyit a minden balos volt és ezért jogos, hogy most elnyomjuk őket fidesznyik mantráról.
Kalács McCormick 2025. 01. 17. 10:01 Domb over
@Megtalált Géza: “ Akkor lesz érdekes, hogy indítanak-e jelöltet időközin, ha az adott körzetben nyerésre állnának.”
Lesz ilyen választás Újpesten (BUDAPEST, 11. számú OEVK), ahol Varjú László jogerős elmarasztalása miatt üresedett meg a képviselői hely.
Itt 2022-ben Varjú László 50,8%-ot ért el az Összefogás jelöltjeként, a fideszes Wintermantel Zsolt 39,1%-ot, a harmadik pedig a mi hazánkos Pajor Tibor lett 4,5%-os eredménnyel. A maradék összesen 5,5%-ot kapott.
Feltételezve, hogy a Magyar Péter által hivatkozási alapnak tekintett közvéleménykutatások tényleg a valóságot mutatják (a Fidesz és a DK is megroppant országosan), egy tiszás jelöltnek itt még akkor is nyernie kellene, ha a kvázi-inkumbens Varjú is elindul. De nem a Tisza távol marad. Pedig, ha itt sikerülne nyerniük, az azért a közvéleménykutatásoknál szerintem sokkal erősebb hivatkozási alap lehetne arra, hogy “árad a Tisza”.
Hontalan_Ceglady_SchiffNER 2025. 01. 17. 9:42 Domb over
"joggal vélelmezhetjük, egyrészt, hogy igenis lesz legalább 20-25% aki az óellenzékre szavaz majd (kiemelten DK és MH)"
Nem vélelmezhetjük joggal. Semmi okunk ignorálni a júniusi magas résztvételi arány melletti eredményeket egy időközi alapján, ahová amúgy az MHM beejtőernyőztette az egyik legismertebb arcát és a Tisza nem indult.
Az MHM azt szavazómennyiséget tudja, amit most júniusban ill. 2022-ben. Ez részvételtől függően 5-8%.
A DK is személyesen ismeri a szavazóit, listán annyit tud, mint júniusban.
A nagy kérdés, hogy a DK szavazói mennyire fognak átszavazni egyéniben az esélyes jelöltre (Tisza) , ami Budapest egyes körzeteit kivéve nem a DK-s lesz.
Könnyen lehet, hogy a 199 fős parlamentben lesz 10-15 MH+DK-s képviselő, hiába szerzik meg listán a 15%-ot (és nem többet) Az mandátumban max 8%.
Caasi Notwen 2025. 01. 16. 19:45 Ki mondta, hogy ember?
Kedves bajai!

Ebben nincs vitánk. Nyilván egy csomó mindent jobban "tud" az algoritmus, mint az ember (pl. szorozni), de ezt se kreatívnak, se intelligensnek nem nevezném (és gondolkodásnak sem), így a MI név marketingfogás. Hozzászólásomban szövegek összeállítására gondoltam elsősorban, mert pont itt lepleződik le nagyon sok mindenki (és a reagált cikk is erről szól): ha az MI jobb szöveget gyárt, mint valaki, akkor ezen érdemes elgondolkodni... (és nem az a megoldás, hogy az MI intelligens, hanem ...)
alkaloida 2025. 01. 16. 19:23 Kedves Magyar Facebook-cenzorom!
Folytatva az előzőt, annyit azért elárult, hogy a cenzúrázást nagyrészt valóban hús-vér akalmazottak végzik, nem szoftver.
alkaloida 2025. 01. 16. 19:12 Kedves Magyar Facebook-cenzorom!
Kedves Zoltán! Én ismertek személyesen egy volt magyar Facebook-cenzort. Egy régi haverom lánya, a berlini irodájuknál dolgozott. Félévig bírta, annyit mondott, hogy nem bírta tovább, de részletekről nem beszélhetett, mert titoktartási záradéka volt a szerződésének. Komolyan megviselte a dolog, pedig egy tipikus, mai liberális lányka, semmi jobbos-konzi-fideszes vonzalom nincsen benne ma sem.
bajai 2025. 01. 16. 17:51 Ki mondta, hogy ember?
Vitatkoznék Caasi Notwennel. Egy számítógépes program (nevezzék MI-nek vagy nem) sokkal jobb (felső)vezetői beszámolót készíthet, mit akár a legkiválóbb szakember. A program figyelembe veheti az összes rendelkezésre álló adatot a következtetések levonására. Erre egy nagyvállalat esetén, az adatok mennyisége miatt, egy ember képtelen. Az embernek és a gépnek is meg van a maga szerepe. Például a gép a döntést előkészíti, adatelemzéssel, döntési lehetőségek vázolásával, az ember pedig dönt.
Makai Máté 2025. 01. 16. 15:28 Ki mondta, hogy ember?
Az egyik, amit sajnos leleplez ez az ügy, az a kritika műfajának problémáját, részben vett elavultságát mutatja. Kritikákat ki olvas ma? Aki érdekelt benne: a szerző, a szerző nője, faszija, anyukája, a kiadója (talán), a kritikus nője, faszija, anyukája, stb.. Sok kritikus szakmányban gyártja a kritikákat, ami neki szakmai gyakorlatként, publikációként jó, de kritikát írni valójában üres dolog. Bármiről bármikor írni, az nem hozzáértéshez vezet (én írtam olyanról, amihez valójában nem értettem, mert nem volt a klub tagja, stb., butaságokat), ha meg olyanról írok, akiről és műveiről mindent tudok - és talán már ez lenne valami feljogosító tényező a kritika megírásához -, az már nem kritika. Mert ha kontextusba tudom helyezni, azaz meg tudom magyarázni, és összefüggéseibe állítani azt, amit egy ad hoc kritikus leírt, és adott rá, mondjuk 3 vagy 4 csillagot, akkor már nem kritikát írt, hanem irodalom/filmtörténetet, nem valódi vélemény lesz, hanem értelmezés.
A másik dolog a "Tőkés féle" dicsérő kritika műfajához kapcsolódik. A méltató kritika nem kritika. Szerintem, ha már ilyet írunk, akkor annak mindazt kellene valahogy szóba hoznia, amiről a kritizált valami nem szólt, nem gondolt, amit kihagyott az állításaiból. Ellenjegyeznie kell. Attól még adhat rá ötöst.
Nehéz ügy ez.
formax 2025. 01. 16. 14:19 Kedves Magyar Facebook-cenzorom!
Kedves Zoli! Biztos vagy abban, hogy a cenzorod élő ember? Nem lehet, hogy a legtöbb tartalom ellenőrzésnek, letiltás-visszaengedésnek több lépcsős, az adatoknak milliós nagyságrendeket kezelő, automatikus számítógépes programok által felügyelt szintje van, és a Te ügyeidet élő ember nem is látta?
Ahogy az Ötben is mondtad, óriási probléma, hogy az egész folyamat a nyilvánosság teljes kizárásával, rejtve zajlik.
Megadja Gábor 2025. 01. 16. 11:35 Kedves Magyar Facebook-cenzorom!
Ceglédi Zoltán, egy egység pénzbüntetésre ítélem beszéderkölcsi szabálysértésért.

A dublinberlini Zolikák természetesen sosem foglalkoztak a magyar szabadsággal, meg semmilyen másik szabadsággal sem, szóval nem biztos, hogy lesz közös témátok. A politikai tartalmakat "gyűlöletbeszéd" címszó alatt tiltó cenzorok a cenzorkodást csupán arra használták, hogy kicsinyes bosszúvágyukat kiélhessék és hogy a totális hatalom - láthatóan könnyen tovatűnő - érzetében kielégüljenek. Ráadásul ez a totális hatalom sem volt totális, a birtoklása még rövid ideig is illúzió maradt. Azért toporzékolnak most annyira a világ és hazánk haladárjai, mert most még erről az illúzióról is le kellett mondaniuk.

Azt hitték, a világot ellenőrzik, de az emberek többsége a gyűlölködő, bosszúszomjas szektájukon kívül a szabad levegőt kedveli, és a szabad levegőn nem sikerült megbuktatni sem Trumpot, sem Orbánt - de még a sorozatban tiltott emberek sem rokkantak bele abba, hogy időről időre kipaterolták őket a Zuckerberg-galaxisból, ugyanis - velük ellentétben - ezeknek az embereknek többnyire van családjuk, barátaik, hobbijuk stb. A Facebook mindezek mellett volt jelen az életükben, de a levegővételhez nincs rá szükség. A harminc napos tiltásokkal a delikvensek épp úgy kitörölték a hátsójukat, mint John Spartan a szabálysértésekről szóló papírokkal.

Egy adag jóindulattal mondhatjuk azt, hogy nem a bosszúvágy hajtotta őket, hanem egyrészt az őszinte utópikus meggyőződés, hogy létrehozhatnak egy bántásoktól, konfliktusoktól, meg általában minden Rossztól mentes világot, aztán együtt brunchol a farkas és a bárány a Starbucksban bárhol a világon; másrészt az a hübrisz, hogy ők ismerik a Tényeket, ezért felkenték őket arra a feladatra, hogy mintegy Tanítóhivatalként döntsenek arról, hogy bizonyos közlések megfelelnek-e ezeknek vagy sem. Sajnos a jóindulat sem menti meg a helyzetet: a nemesnek tűnő szándékok is egytől egyig a gőgből fakadnak és a hétköznapi - sok esetben inkább komikus - totalitárius gyakorlatnál kötnek ki.

A mindenhatóság illúziója minden általunk ismert esetben a tehetetlenség és elkeseredés állapotában végződik. Dr. Cocteau is teljesen önmaga hatása alá került, hogy már mindjárt kész a tökéletes társadalom, aztán egy pillanat alatt darabjaira hullott az egész. És ahogy a tamponok eltűntek a férfimosdókból, úgy mi sem fogjuk soha megtudni, hogy mi a fenére való az a három tengeri kagyló.
Eastern Witch 2025. 01. 16. 10:50 Kedves Magyar Facebook-cenzorom!
Úgy érzem, van pozitív változás, az utóbbi három jelentésemet elfogadták. Nem vagyok egy feljelentgetős típus, de fölháborít, hogy embereket vernek át egyre aljasabb módszerekkel.
Dobos László 2025. 01. 16. 10:47 Kedves Magyar Facebook-cenzorom!
Reménykeltő olvasni, hogy van még aki nekimegy a huzatnak egy legyezővel.?
Caasi Notwen 2025. 01. 16. 8:48 Ki mondta, hogy ember?
Ideje lenne a modern - posztmodern szintézist elkezdeni. Ez érinti a művész és művészet modern és túlcsordult fogalmának, de az MI "intelligenciájának" is a köznapi újraértelmezését.

A MI-nek kevés köze van az intelligencia korábbi jelentéséhez, vagyis az emberi intelligenciához. Mondhatjuk hogy az intelligencia (vagy valami másnak) pont nem az emberi , hanem a gépi részét ragadja meg. Valójában egy jó marketing fogás az elnevezése. A statisztika nem sokban különbözik tőle. Az adatbányászat már egy ütősebb név (majdnem ugyanarra). Ez a fogalom már sok vállalatvezető ingerküszöbét elérte. Próbálták használni (rosszul, mert nem értették mi ez), nehogy lemaradjanak. A MI-vel hatványozottan ez a helyzet. Mindenki próbálja használni, de szinte senki sem érti, hogy mire és hogyan is kellene.

Mélységesen egyetértek Csányival, aki szerint, ha képes emberi produktumokat utánozni a MI, akkor nem a MI intelligens, hanem az emberi produktum bullshit (ahh, mennyi felsővezetői bemutató ilyen, simán tud jobbat a MI), papagáj beszéd, az éterben keringő témák újrafelhasználása mindenfajta hozzáadott érték nélkül. Vagyis: Ébresztő!

Lehet, hogy így kevesebb művész lesz, mert (látszólag) szép és jó zenét (értsd: összhangzattan, zenei formák/minták alkalmazása) a MI is képes csinálni. De ez még nem alkotás. Ha ez szól valamiről (igaz) és egyedi (Arisztotelész nyomán), akkor már lehet az.
Juhász Kata 2025. 01. 16. 8:10 Kedves Magyar Facebook-cenzorom!
Nekem még soha nem sikerült értelmes választ kicsiholnom a fb cenzorokból. Egy sajtát posztomban leírtam magamra vonatkozóan, hogy buzievagyoke, talán két év múlva közölte a Nagy Ő, hogy törölte a posztomat.
Jelentettem egy videót, egy pasi laposfogóval húzkodta ki a kutyája fejéből a kúszósül hosszú, horgas végű tüskéit, ami alapjáraton pokoli fájdalommal jár, és minden állatorvos altatásban végzi eszelő gondossággal, hogy ne maradjon bent tüskevég, ami elfertőződik, másnap jött a válasz, hogy fasza gyerek vagyok, de ez nem állatkínzás.
Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy ezt élő emberek csinálják, még akkor sem, ha a napi betevőjük valami dizájner drog, ami 3perc 2másodperc alatt gyalulja le az agyukat.
BaloghPál 2025. 01. 16. 7:40 Kedves Magyar Facebook-cenzorom!
Rengeteg probléma és hiba van a Facebookkal. A moderálás csak az egyik. Elég valószínű, hogy szimplán trehányság áll mögötte, a minőségbiztosítás hiánya. A rabszolgának egyszerűbb "leokézni" a gépet, mint elolvasni a feladatot. Számtalan ilyen érthetetlen példa van minden oldalról, folyamatos a panasz politikától függetlenül. Így működik a kapitalizmus, ami nincs megkövetelve, azt megspórolják.
Vagyis megint azt látjuk, hogy a szerző azt hiszi, körülötte forog a világ, és őt személy szerint üldözik, mert olyan fontos.
Megtalált Géza 2025. 01. 16. 5:35 Ki mondta, hogy ember?
Hát, ez elég gonosz játék volt valakitől.
Szarka Károly 2025. 01. 15. 18:54 Ki mondta, hogy ember?
Az ilyen ügyek esetében mindig nagy a kísértés, hogy az ember röhögjön a villámgyorsan megszülető mémeken (én is röhögtem), ebben a konkrét esetben pedig még hatalmasabb a csábítás, hogy egyetértően bólogasson, amikor azt olvassa, hogy nemcsak a Tőkés Barbara és Mahler Csaba, hanem a létező, valódi, hús-vér írók, kritikusok szövegei között is bőven találni olyat, amit akár a chatGPT is írhatott volna (én is egyetértően bólogattam). Van viszont néhány dolog, ami nyugtalanít, akkor is, ha általában igyekszem a technikai újítások jó oldalát nézni és használni őket. Ott van például a műfordítás. A fordítóprogramokat hasznosnak tartom, és ma már egészen ügyesek. A műfordítók vagy az újságírók használják is ezeket, amivel önmagában nem lenne gond, de azért az így kapott eredmény többnyire még mindig elég béna. A lustább műfordító vagy újságíró ezen a ponton befejezettnek is tekinti a munkáját, aztán a szerkesztő és/vagy a korrektor (már ahol alkalmaznak ilyet) majd fogyaszthatóvá teszi. Ha költséghatékonysági szempontból nézzük, nincs is szükség magára a műfordítóra vagy az újságíróra. Aztán ott vannak ugye a cikkben is emlegetett kritikák, maguk a szépirodalmi szövegek, vagy bármilyen írás a szakdolgozattól a parlamenti szónoklatig. A gép megírja, jó esetben valaki átolvassa, itt-ott átfogalmazza egy kicsit, és kész. De a legdurvább mégis az, hogy a Litera jelezte, a jövőben minden beérkezett pályaművön lefuttatja majd a mesterséges intelligencia nyomait kereső detektor. Magyarul egy alkalmazás fogja ellenőrizni, hogy az adott szöveget egy másik alkalmazás írta-e. Én meg most jövök rá, hogy nem is kellett volna ennyit vesződnöm ezzel a kommenttel, simán megírhatta volna helyettem a chatGPT.
kuszkusz 2025. 01. 15. 8:53 Menekülés Buborékországból
Kedves Megtalált Géza, akkor már én se járattam de még beléjük néztem. A százhalombattai könyvtárban fedeztem föl a Párizs lángjait és kértem róla fénymásolatot. Aztán 2015-ben nálunk is aktuális lett a téma és én előhalásztam azt a publicisztikát amely tanúsítja hogy 2005-ben Váncsa még szembeúszott az árral.
Megtalált Géza 2025. 01. 15. 5:49 Menekülés Buborékországból
@kuszkusz: nahát, ezt nem is olvastam, akkor már nem járattam az ÉS-t, nagyon jó cikk, köszönöm!
Megtalált Géza 2025. 01. 15. 5:37 Domb over
@Teofil Hát, szerintem az van, bár nem vagyok sem közíró, sem politikai elemző, hogy ha veszít, akkor megkapja ugyanezeket, hogy hihihi-hahaha, nincs is akkora támogatása országosan, mint amit mérnek, hihihi-hahaha, kiesett az első tégla stb.
Ha meg minden emberi számítás ellenére nyer, akkor van az országgyűlésben egy pofozógépe/béna kacsája.
Szóval nem igazán volt mit nyernie.
Akkor lesz érdekes, hogy indítanak-e jelöltet időközin, ha az adott körzetben nyerésre állnának.
Antal 2025. 01. 14. 22:13 Menekülés Buborékországból
1. Nem azonos méretűek az oldalak. Magyarán, ha van egy kisebbség, kevesebb emberrel, sok sok milliárdban mérhetően kevesebb reklám költségvetéssel, lehetőségekkel, tv adókkal honlapokkal stb. akkor ő nem válaszolhat virággal egy fegyvertűzre. Mert teljesen elnyomják és semmi nem marad belőle. Amikor a nyuggereket kérdezik MP-ről, egyik sem túl kedves..a plakátok sem, a rádió interjúk sem. Eredményt csak hasonló erővel lehet elérni, majd aztán lehet még finomítani.

2. Engedtessék meg indulatosabbaknak lenni bizonyos rétegeknek, ha a fidesz tevékenységei ennyire kereszt betesznek az életüknek. Szerintem érhető a heves reakció.

Egyébként az lemondottak alapján nem kéne rádsütni hogy Rogán embere vagy, viszont ez a cikk, meg úgy unblock az egész öt, még mindig full bulvár. Ez azt mondta, az róla amazt, de régen a másik igy gondolta, de viszont a régi gondolatról a harmadik amúgy..Én, meg más akit ismerek, nem bulvárért szavazna MP-re, hanem azért mert 650-szer elmondja, hogy ő rendbe fogja rakni a kórházakat, az oktatást, lölő gázszerelőnk végre oda kerülhet ahová való, stbstb. olyan tényezők amelyek egy az egyben érintik a választókat, nem pedig közvetetten igy úgy amúgy..És többek között ez egy nagy kritika a fidesszel szemben, hogy sosem lehet velül beszélgetni ezekről, mert xy nem hozzá tartozik, ő nem tud válaszolni, csak kormányzó, kérdezzük meg a hivatalt, a hivatal meg 4hónap után ad egy kitérő választ, ha egyáltalán válaszol. Ezekről kéne beszélni..ezeket kéne elemezni, mondjuk mennyi pénz kéne xy szektor helyrerakására.

Teljesen aktuális téma, hogy MP le akarja vinni az ÁFÁ-t, és szépen beherangozta, hogy miatta, nemsokára leviszi a fidesz pár helyen az ÁFÁ-t..erről senkinek semmi véleménye? ideális mértéke, mennyi máshol, mit okozna a gazdaságban a babrálása stb? Pici mellékes dolgok ezek, inkább beszéljünk kicsit Gyurcsány 10 évvel ezelőtti mondatairól?

Attól hogy valaki erre rávágja, hogy MP minden program kamu, csak ezzel vezeti meg a követőit, még semmi nem változik, a témák adottak amelyek érintik a milliókat. A bulvár rész nem fogja megtölteni se a Kossuth teret, se a szavazó helységeket.
"A politikus, különösen, ha nagy, tehát, ha annak, amit tesz és mond, jelentősége, tétje van, és sok ember életére gyakorol hatást, nem mindig teheti meg, hogy azt mondja, amit gondol." Hát de. Ha nagy politikus, ha igazán az akkor azt mondja amit gondol. Éppen ettől nagy. Három nagy politikus jut az eszembe nagyhirtelen, Németh Miklós miniszterelnökként, Thatcher és Reagan. Reaganről azt olvastam hogy nem tűrte azt az érvet hogy politikailag valami jól fest, vagy nem fest jól. Ilyesmivel nem lehetett előhozakodni nála. És ott van a felelősségérzet amit vagy érez az illető politikus az országa iránt vagy nem érez, ez esetben markírozza, de olyankor kilóg a lóláb. És akkor gyön a mesterségesen gerjesztett személyi kultusz. Hát nem hazaértünk?
"Az államférfiak után a költőket kerestem föl, a tragédia- és dithüramboszköltőket meg a többieket, hogy ott tetten érhessem magam, mennyivel tudatlanabb vagyok náluk. Elővettem tehát azokat a költeményeiket, amelyekre, úgy láttam, a legtöbb gondot fordították, és apróra kikérdeztem őket, hogyan értették, amit mondtak, hogy egyszersmind tanuljak is tőlük valamit. Szégyellem megmondani nektek, férfiak, az igazat; mégis ki kell mondanom. Úgyszólván mindenki, aki jelen volt, náluk okosabban tudott hozzászólni ahhoz, amit ők maguk szereztek."
Teofil 2025. 01. 14. 14:08 Domb over
Számomra az a felfoghatatlan, hogy Magyar Péter miért tartja jó ötletnek, hogy nem indít jelöltet időközi választáson. Vajon, ha nem nyerne a jelölt, nem alkalmas-e egy ilyen esemény arra, hogy:
1. felmérje egy adott választókörzet szavazási hajlandóságát
2. megsimertesse a helyi jelöltjét, akit esetleg ’26-ban „nagypályán” ismét elindíthat
3. „edzésben tartsa” a jelöltjeit, azaz készítse fel (illetve hagyja felkészülni) őket arra, hogyan kell megnyilvánulni egy választás előtt, alatt és után
Szerintem öngól minden ilyen nem cselekvés, mellébeszélésnek és totojázásnak hat. Rendben, lehet, hogy a mezei tiszást nem zavarja az ilyesmi, de hogyan fog kiderülni, milyen legyen a helyi jelöltek taktikája? Mi a franc az ő teendője választásra való felkészüléskor?
Poroszkai Attila 2025. 01. 14. 13:35 Menekülés Buborékországból
Szuper be és felismerések! Gratulálok, pláne mivel tavasszal még sokat vitáztunk aselyemmajommessiárú kapcsán, de előnyödre változtál :-)
kuszkusz 2025. 01. 14. 13:31 Menekülés Buborékországból
Csak a Népszabadság kinyírásához szeretnék hozzászólni. Amelynek a kegyelemdöfést Orbán adta meg, de ezt megelőzőleg a példányszám lezuhant harmincezerre amelyet mégsem lehet Orbán nyakába varrni. 1989-től járt a Népszabi amely kitűnő újság volt egészen addig emeddig a szerkesztőség meg nem próbálta az olvasókat eszdéeszessé átnevelni. Ebben a főszerepet Révész Sándor játszotta, kedvenc történészeim egyike, de amikor elkapta a párthevület akkor sikítófrászt kaptam tőle. 2016-ban volt a kvótanépszavazás amelynek kapcsán a nemes ellenzéki pártok és a még nemesebb ellenzéki televíziók - ATV, RTL - Orbán ellen mindent bevetett. Drága szomszédom - nyugodjék - azzal lepett meg hogy a kvótanépszavazás nem is arról szól amiről szól, hanem másról szól. Csak néztem mint a birka. Annyira megdöbbentem hogy nem is kérdeztem meg hogy akkor miről szól. De fölösleges is lett volna láttam a fölényes meggyőződést a képén és ennyiben maradtunk. Én akkor már régen nem néztem tévét és a Népszabadság már régen nem járt. Volt olyan időszak amikor mint régi, de hűtlenné vált előfizetőjüknek egy vagy két hónapig ingyen küldték a lapot. Örültem neki mert pont jó volt a dunsztoshoz. Az elsőbe még belenéztem, a többibe már bele se. Szóval a Népszabi és az összes többi nemesebbnél nemesebb ellenzéki médiák nagy erőkkel tett keresztbe a Fidesznek. Gondolom az országos terjesztésű Népszabi sokat nyomott a latban. A kvótanépszavazás nem is lett érvényes, noha a leadott szavazatok elsöprő arányban a Fidesz mellett voltak. Orbánnak volt oka kinyírni a Népszabit. Ami viszont az igazságot illeti migránsügyben....hát ott van Váncsa István 2005-ös írása az ÉS-ben Párizs lángjai címmel. Igencsak emlékezetes publicisztika lehet ha kilenc évvel később eszembe jutott. De 2016-ban a szavazást illetőleg szerző oda nyilatkozott az ÉS-ben hogy neki az Orbán kormány ne csináljon programot. Megemlíteném hogy valaha járt az ÉS, a Magyar Narancs, a Hócipő,a Heti Válasz. Ma már nem jár semmi és ez így van jól.
jaywalk 2025. 01. 14. 12:38 Menekülés Buborékországból
Ahhoz mindenesetre emberfeletti bátorság kellett, hogy valaki az Ungár Péter többségi tulajdonában lévő szombathelyi "Ugytudjuk-ra" írjon egy filippikát Gyurcsány Ferencről. Elismerésem.
tamburaszo 2025. 01. 13. 20:07 Domb over
...ééés 19 óra 37 perckor el is érkeztünk az ellenzéki véleményvezérek és kommenthuszárok kedvenc frázisához, a Bajnaitól MZP-ig, SZDSZ-től Momentumig oly szépen levizsgázott vezérelvig: Budapest = lyó, vidék = rósz. Balra tolódó körzet = okos, jobbra tolódó/ott maradó körzet = buta. Ezzel a hozzáállással 2026-ra a 104 egyéni körzetből meglehet a 16 pesti, a 14 Pest megyeiből ~7-8, esetleg még pár renitens város környéke (Csongrád, Baranya, Vas valószínűleg ad egyet-egyet, Borsodban Tóth-Szántai miskolci munkásságán múlik hogy 0 vagy 2, nagyon talán még becsúszhat egy komárom-esztergomi és egy szabolcsi). Ez a legoptimistább becslés szerint is 104/31, avagy az egyéni helyek majdnem kerek 30%-a. Téglásról Téglásra!
drvidagabor 2025. 01. 13. 20:01 Domb over
Inkább Dumb over...
endrevass 2025. 01. 13. 19:33 Domb over
"ezt megpróbálom gyorsan ledarálni" hatalmas poén!!! ?
Agyar Peti Istenkirály 2025. 01. 13. 19:09 Domb over
Gratulálok! Szokás szerint nívós cikk, végre találtam egy oldalt, ahol nem agyhalottak tobzódnak. Sok sikert az oldal fejlesztéséhez.